Tuesday 6 August 2013

Aku dan Menjelang Raya

 



Sedar tak sedar, esok dah last puasa kan... Hurmmm, cepatnya masa berlalu... Korang semua dah ada baju raya?? Alaaaa, tipu la kan siapa kata tak ada baju raya tu kan... Memang Aku tak percaye...  Mesti baju korang semua cantik2, warna-warni kan.. siap ada tema lagi kan... haaaa, warna apa?? pink?? biru?? merah?? hitam??? mesti lawa kan... And satu lg, tema dengan family atau ng ehemm2 ni...haaaa...

Lusa dah kan semua umat islam nak sambut hari kemenangan setelah berpuasa selama sebulan.. Kesian la kat tukang jahit baju, mesti penat, letih sebab nak siapkan tempahan kan...( Umi Aku tukang jahit, sebab tu la Aku sebut tukang jahit..hehe..)...tapi xlupa juga kepada ibu-ibu kat luar sana yang sibuk nak buat ketupat, tapai dan beraneka jenis biskut raya... macam2 biskut ada kan... biskut arab, suji, cornflake, tart nenas, blueberry apa semua tu kan... and harap lau pergi jalan rumah siapa2, ade la biskut faveret Aku, biskut mazolla...

Haaaa, ni la biskutnye... tapi Aku tak pandai buat.. pic ni Aku google je...hehehe...



Tapi entry Aku kali ni, Aku nak tunjuk la sikit2 gambar yang aku sempat snap mase buat biskut cornflakes tadi... pandai tak pandai, google je cari resepi and jumpe yang paling simple... terus rase nak buat... 

Haaaahh, tengok la semua.. untuk tatapan umum..hehehe....

Aku guna dapur gas je untuk bakar .. tak ade oven..hehe... =)

Haaaa, yang ni dah siap bakar.. tapi tak ade hiasan cantik2 la.. tak suka.. :D

Yang ni letak dalam bekas, macam yang market punye kan..hehehe..

Ehem2, hehe.. siap ada model lagi tau biskut yang Aku buat.. Kau ade?? hahaha.... ( Adik aku la ni.. dia suke sangat biskut cornflakes ni..)

Haaaa, amacam?? jadi tak korang rasa2 kalau berdasarkan gambar2 tadi?..mestila jadi kan...hehe.. =)

Dikesempatan ini juga, Aku ingin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf kalau2 Aku ade terkasar bahasa la selama Aku jadi blogger ni...hehehe.. and kalau ade siapa2 yang follow Aku dan Aku tak follow back, inform la ea... ok.. SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI !!.. Lepas raya pula yer... entry pasal raya2 la pula kan... baju raya, duit raya.. hahaha...besar2 pon harap duit raya lagi.. kuang3...!!



2 comments: